Tidningen Fitness expanderar verksamheten med köp av fitness-magazine.com
Tidningen Fitness & aerobics, som drivs av bröderna Mats och Ove Rytter, har idag förvärvat 50 % av Sveriges första och största fitnessajt: fitness-magazine.com.
Idag har tidningen Fitness & aerobics 114.000 läsare (RUAB april 2001) och Fitness-Magazine.com har cirka 150.000 träffar varje månad. Detta gör fusionen till en mycket stark bas för att nå detta segment av tränande. I köpet ingår även ett nyhetsbrev som idag har 22.000 prenumeranter.
I samband med förvärvet byter tidningen Fitness ut det förlegade ordet aerobics och redaktionen införlivar istället ordet Magazine i logotypen. Detta betyder att Fitness Magazine nu kan erbjuda en bättre service för sina läsare, med bland annat online-korsord, en webbshop samt snabba nyheter. Den 20 oktober kommer den gemensamma hemsidan att vara klar.
Såsom kick-off evenemang för denna fusion arrangeras conventet Best of the Best, med de bästa aerobicsinstruktörerna från olika organisationer. Conventet avhålls under Scandinavian Fitness Expo - norra Europas största fitnessmässa. Platsen är Stockholmsmässan den 26-28 oktober.
Fusionen innebär inte bara en ökad journalistisk kvalitet på www.Fitness-Magazine.com, utan även en större läsarservice, med bland annat en webbshop, online-korsord, med mera, med mera.
Fitness Magazine och Fitness-Magazine.com kommer under hösten att kunna erbjuda ett unikt annonspaket, med en oslagbar genomslagskraft i målgruppen.
Detta förvärv är ett led i Fitness Magazines satsning att ytterligare stärka sin position som marknadsledande media inom fitnessbranschen.
För mer information, kontakta:
Mats Rytter
Fitness Media i Sverige AB
Box 3417
103 68 Stockholm
Tel: 08-30 11 70
Fax: 08-30 16 70
www.fitness-aerobics.nu (tidningens nuvarande hemsida)
Information om annonsering: www.fitness-aerobics.nu/media
Besöksadress: Tegnérgatan 24