Från en relativt blygsam start vid mitten av 1990-talet, är Fitness Magazine idag närmast en succé. Upplagan är nu uppe i cirka 30 000, vilket är rekord!
"Vår successiva kvalitetshöjning börjar nu bära frukt. Vi är faktiskt i bättre form än någonsin", säger Fitness Magazines VD Mats Rytter.
"Vi har jobbat stenhårt med såväl journalistik, pappersval, tryck, repro, formgivning som vår webb.", fortsätter han. På frågan om varför tidningen vuxit i populäritet svarar Mats Rytter:
"Träning ligger i tiden och vår målgrupp (kvinnor i åldern 18 45) har med åren lärt sig att lita på oss. De vet att Fitness Magazine är en tidning för tränande, som dessutom görs av tränande."
Även tidningens webbsajt (www.fitness-magazine.com) går bra. Under augusti månad hade man närmare 1,5 miljoner hits, vilket gör fitness-magazine.com till Sveriges i särklass mest välbesökta träningssajt.
Ove Rytter är förlagschef på Fitness Magazine och Minna Tunberger är chefredaktör.
Historik & läsarstruktur
Annonsinformation